Vervolg reis - Reisverslag uit Brisbane, Australië van hogeschoolrotterdam - WaarBenJij.nu Vervolg reis - Reisverslag uit Brisbane, Australië van hogeschoolrotterdam - WaarBenJij.nu

Vervolg reis

Door: Organisatie

22 Februari 2007 | Australië, Brisbane

Hier weer eens een berichtje...

We zijn inmiddels nog maar met 11 mensen over. Er zijn er een aantal richting Adelaide, versneld naar Cairns en helaas alweer naar Nederland. Afgelopen dagen hebben wij veel gereisd. Vorig weekend zaten we in Surfers Paradise, heel leuk om te surfen, naar het strand te gaan, te shoppen en te stappen, maar verder leek het heel erg op de Spaanse Costa. Na het hostel in Melbourne, was dit een prima Britisch Army Backpackers hostel in een haven, veertig minuten verwijderd van de boulevard van Surfers Paradise. De eerste avond wilden we even een drankje drinken in de haven, maar daar was op woensdagavond groot feest geweest, dus zij sloten om 24.00 uur. Maar dat was achteraf niet zo erg, want dan konden we er op vrijdag vroeg uit om naar het strand te gaan. Allemaal lekker goed verbrand deze dag en 's avonds bij ons favoriete restaurant gegeten: De MAC ;-). Het was ook niet te geloven, maar we zaten er weer tegenover. Daarna zijn we met drie busjes, ook met andere reizigers uit het hostel, richting de boulevard gegaan. We zijn daar uitgegaan in twee tenten, was een gezellige avond!

De volgende dag zijn we verder gereisd naar Brisbane, echt moeten rennen voor de trein etc, maar uiteindelijk hadden we de goede en waren we rond half 3 in ons hostel in Brisbane, echt super hostel, met zwembad en leuke bar....Die avond werd er dan ook een feestje gevierd in de bar en het beloofde goeds voor de toekomst, want de hostels zouden alleen maar beter worden...!Brisbane was leuke stad en we zijn ook nog naar koala park geweest, vanuit Roma street zijn we verder gereisd met Greyhound bus richting Hervey Bay.

Hier kwamen we midden in de nacht aan, maar Rick had het super geregeld, hij dacht alleen dat hij met de code de deur open kon maken, maar het was de code van de kluis. Het is echt super goed park, het was alleen even zoeken in het donker en vooral de dames die helemaal de achterste bungalow in het donker moesten vinden. Maar dit vonden we toen we binnen kwamen absoluut geen probleem, want we hadden gewoon een villa ;-). De volgende dag hebben we lekker bij het zwembad relaxed en alleen even boodschappen gedaan. 's Avonds hadden we een poolwedstrijd, dit was meer onderling, maar erg gezellig! Dinsdag zijn we naar Fraser Island geweest, Lake Mc Kenzie was echt super, maar het weer wordt er in het noorden niet beter op..! We waren net uit het meer en toen ging het stortregenen. Wel heel mooi en dinsdagnacht hebben we 12 uur gereisd en de volgende ochtend hebben we het een en ander omgeboekt, zodat we nu vier dagen hier in Airlie Beach zijn en vrijdag gaan we cruisen en snorkelen rond whitsunday, echt super veel zin in!!!

Tot snel!

• 22 Februari 2007 - 09:19

Marloes:

Ha Kiek + rest,

weer leuk verhaal om te lezen. Ben benieuwd naar alle foto's!

Geniet nog even van de tijd die jullie hebben daar, is zo weer voorbij.

Tot gauw in Nederland!

Marloes

• 22 Februari 2007 - 09:27

Wampe:

Hey allemaal!

Jullie hebben een echt een wereld tijd zo te lezen! Lekker biertjes drinken en wijntjes drinken, op het strand liggen poolen! Lekker hoor!
    Zie jullie wanneer jullie terug komen, ik heb nog steeds geen werkvergunning...
    x

• 23 Februari 2007 - 15:35

Andrea:

Hey lieverds!
    Ja het is zover ik zit, vrijdagmiddag nog op kantoor.. stage fijn.. haha maar zo nice om te lezen dat het allemaal goed gaat en dat jullie een (nog) mooie(re) tijd hebben! (doet me even denken.. ben wel klein beetje jaloers als ik het zo lees, ik zit hier alweer in de kou brrr) Veel plezier! en zin om jullie allemaal weer te zien! liefsxx

• 25 Februari 2007 - 15:57

Jackie:

Hi guys,
    Hoop dat jullie een leuke paar laatste dagen hebben. Het is hier druilerig. Dinsdag weer aan t werk.
    Goede vlucht terug. Get home safe sweeties.
    Love
    Jackie

• 27 Februari 2007 - 09:56

Dave:

Ik heb de terugreis (net) overleefd en ben ik nu weer aan de slag. Ik heb nu alle films 4x gezien en mijn enkels en voeten zijn nog steeds rood en dik- met dank aan Cathay Pacific economy class. Ik hoop dat jullie het fijn vinden met die banana benders in Queensland!