Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van hogeschoolrotterdam - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van hogeschoolrotterdam - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Organisatie

08 Februari 2007 | Australië, Sydney

Goedemorgen Nederland,

In Nederland horen wij dat de temperatuur minimale vormen aanneemt en dat het ook gaat sneeuwen. In Australie moet iedereen nog steeds uitkijken om niet te verbranden. Het vele smeren heeft er voor gezorgd dat er van verbrande personen geen sprake is.

Gisteren stonden de Blue Mountains op het programma. Wederom was het vroeg opstaan, er stond namelijk een reis van 3 uur op ons te wachten. Om 7 uur opgestaan en vervolgens om 8 uur met de verboot van Manly naar het centrum van de stad gegaan. Aldaar de trein gepakt en 1 keer moeten overstappen. De rit met de trein duurde 2 uur!! In Nederland ben je dan inmiddels het land uit, hier is dit normaal.
Onderweg een heleboel mooie landschappen gezien en ook de oude stations waren het bekijken waard.
Na aankomst, met een kleine vertraging, zijn wij met een bus een rondrit gaan maken met als hoogtepunt de Blue Mountains. Een mooi berglandschap, waar een blauwe gloed overheen hangt. Een erg mooi gezicht. Vervolgens een wandeling gemaakt door de bossen, waar ook verschillende dieren gespot zijn. Tijdens deze wandeling op vele punten geweest waar er een prachtig uitzicht was over het gebergte.
De vele foto's zullen zeker nog volgen.
Aan het einde van de dag hebben wij voor het eerst met slecht weer te maken gehad.

Vandaag kon iedereen naar eigen invulling zijn dag doorbrengen. Zodoende is de groep in vele groepjes opgedeeld. Een aantal zijn naar Bondi Beach geweest, de Euromast van Sydney moest nog door een aantal bezocht worden(250 m hoog) en er waren een aantal geinteresseerden in het Aquarium Centre.

Vandaag wordt het gedeelte Sydney afgesloten door met z'n allen uit eten te gaan.

De aankomende dagen zal er flink worden gereisd. Morgen vertrekken wij via Canberra, waar wij een sportmuseum bezoeken, naar Albury, waar een vriend van een leraar woont. We blijven daar ook slapen en reizen dan de volgende dag naar Melbourne. In Melbourne is het programma overvol. Melbourne Park zal bezocht worden en daarnaast ook de National Cricket Ground, tevens zal er ook nog een gast- college worden gevolgd.

Een hoop te doen dus.

De volgende keer dat jullie van ons horen zal in Melbourne zijn.

Tot later.

• 08 Februari 2007 - 11:47

Simoon:

Heeyy broertje!! Klinkt wel fantastisch allemaal! Word ook helemaal jaloers van die hoge temperatuursberichten:P hier sneeuwt het waardoor zelfs mn tentamen niet doorgaat vanavond! Beetje jammer! Heel veel plezier daar!! Geniet er nog van! Enne vergeet niet te shoppen voor je zus! Kus

• 08 Februari 2007 - 12:05

Rob . Yvonne De Hoog:

Hoi Jeff,Robin,Wesley en alle andere.

We genieten van jullie verhalen en nu ook van de foto's.Zo kunnen we jullie volgen en jullie reacties lezen hoe jullie alles ervaren. Veel plezier nog allemaal.

• 08 Februari 2007 - 12:06

Celien:

Heey teuntje, Klinkt allemaal ontzettend gaaf!!Ik ben net als simoontje uiteraard een beetje jaloers op het weer daar..hier ontzetten veel sneeuw gevallen. Dat wordt zo lopen naar huis (vanaf school) Heel veel plezier!!Ben nu al benieuwd naar het volgende bericht;)..Kusjes! En uiteraard groetjes aan de rest(mark en rick enzo)!

• 08 Februari 2007 - 13:14

Richard:

He mannen, ziet er allemaal rete goed uit daar. Voetbal zal t weekend denk ik ook niet door gaan. Hebben jullie wel gehoord wat ajax-feyenoord is geworden? voor t geval van niet, feyenoord heeft helaas verloren met 4-1, en hadden weining in te brengen. Vriendelijke groet Koolmees

• 08 Februari 2007 - 13:51

Janneke:

Jullie hebben het zo te zien fantastisch in Australië. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik jaloers ben.. ;)

xxx,

• 08 Februari 2007 - 16:54

Peter M:

"Fantastisch weer"
    in Nederland, vooral wanneer je tentamens moet nakijken!!!

Jaloers????

Hoe kom je daar nu bij!!!!

Geniet er van!!!!!!!!!!!

Peter M

• 08 Februari 2007 - 19:28

Denise:

JEFF!!!
    ik volg je hoor! helemaal super!
    dikke kus!

• 08 Februari 2007 - 19:30

Ronald, Denise En So:

Hallo Jeff en natuurlijk ook alle andere australie gangers.
    De verhalen en de foto's zijn helemaal top. Het is eigenlijk om jaloers op te worden. Maar geniet er maar van, want voor je het weet zit je weer in dit koude kikkerlandje. Het was ook geweldig om je stem vanmorgen even te horen! Groetjes en een dikke knuffel van So!

• 08 Februari 2007 - 20:55

Marloes:

Hey Kiek,

Hier slaan ze licht op tilt als er beetje sneeuw valt hahaha. Was weer grappig vandaag. Wel sneeuwballengevecht gehouden gelukkig.

Maar de zonnige pics lonken toch wel naar meer :)

Geniet maar van de reis en het mooie weer, zodat je poepie bruin terug komt!!

Liefs,
    Loes

• 09 Februari 2007 - 17:50

Edith:

Hoi teun en hele groep. Super jullie verhalen en foto's.Geniet hier een beetje met jullie mee. Groetjes.

• 11 Februari 2007 - 18:36

Patricia,Robert&Tim:

Lieve Jeff,

ga lekker genieten daar, robert zou graag in jou schoenen staan en naar de National Cricket Ground gaan.

xjes van ons

• 12 Februari 2007 - 11:39

Nelleke:

Hi Teun, leuk om me te lezen/kijken, heel veel plezier,geniet ervan,

Koos en Nelleke

• 12 Februari 2007 - 14:02

Andrea Hagen:

Leuk om jullie verhalen te lezen! Have fun!

Groeten,
    Andrea Hagen