Manly Beach en Sydney tot zover - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van hogeschoolrotterdam - WaarBenJij.nu Manly Beach en Sydney tot zover - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van hogeschoolrotterdam - WaarBenJij.nu

Manly Beach en Sydney tot zover

Door: Organisatie

06 Februari 2007 | Nederland, Rotterdam

Beste familie, vrienden, klasgenoten en andere lezers!

Hier eindelijk een bericht uit Australie! Hier is alles helemaal super! Om jullie een beetje op de hoogte te houden hier in het kort wat we zoal beleven.
Na een lange vlucht van 11,5 uur naar Hong Kong en 8 uur naar Sydney werden we op het vliegveld opgehaald door twee busjes die ons afzette bij het Motel in Manly Beach (een buitenwijk van Sydney). Prima Motel, de dames een ruime kamer om alle kleding kwijt te kunnen en de mannen met z'n alle bij elkaar! We zitten 1 straat van het strand dus ideaal!
Vrijdagavond na aankomst even nog een drankje gedaan in een bar in Manly en daarna na bed aangezien slapen in een vliegtuig niet echt comfortabel is.
Zaterdag werden we gewekt door het huisdier van het Motel (vogel) en begonnen we de dag met een rustig ontbijtje. Vervolgens een stuk lopen langs de boulevard in de zon (graadje of 30) richting de Fast Ferry. Deze vaart in 10 (snelle boot) of 20 minuten naar Sydney. Aangekomen in Syney uiteraard de toerist uithangen en foto's gemaakt van het Opera House en de Harbour Bridge. Daarna hebben we fish en ships gegeten in Watsons Bay (waar iedereen lekker verbrand is) en gewandeld door de fantastische stad waar uiteraard door alle vrouwen de winkels zijn bezocht. Vervolgens hebben we een drankje gedronken in Darlin Harbor.
Zondag was rustdag.. de een ging shoppen in Manly, goede surfwinkels waar een aantal uurtjes vertoeven geen straf is, en lekker luieren op het strand! 's Avonds was het plan terug te gaan naar Darlin Harbor maar het cafe dat op de planning stond was helaas gesloten. Uiteindelijk werd het een avondje op het strand met een flesje rose en wat biertjes!
Dan gister.. 's ochtends lekker een beetje relaxen op het strand en 's middags weer met de fast ferry naar Sydney. Daar hebben we de Universiteit bezocht een aantal hier misschien willen studeren. Echter konden we hier niet echt meer informatie krijgen. Daarna werd China Town bezocht dat eigenlijk niet veel voorstelde.. verder een beetje door de stad gelopen..
Vandaag was het dan zover: De Harbour Bridge Climb!! Om 6 uur ging de wekker want we moesten om 7.15 de Fast Ferry hebben (kwartiertje lopen vanaf het Motel). We vetrokken ruim op tijd in onze Albronshirtjes, in de hoop dat we met deze shirtjes op de top van de brug op de foto mochten..! Om half acht / kwart voor acht kwamen we aan in Sydney. Netjes de bordjes volgen naar de Harbor Bridge maar dat bleek uiteindelijk niet de goede weg te zijn. We liepen namelijk op de brug terwijl we eronder ons moesten melden.. ietwat laat melden wij ons dus bij de organisatie van de Climb. We konden gelijk de mooie grijze pakken aan en kregen de instructies. In 2 groepen begonnen we aan de klim! Het uitzicht was fantastisch.. heel Sydney werd bewonderd. Bovenop een foto met de groep maar helaas niet in de shirts, want die grijze pakken waren er niet voor niets: anders worden de automobilisten afgeleid...
Na de klim gingen we onze magen vullen gezien we niet echt hadden ontbeten. Daarna op naar het Olympic Park! Met de Fast Ferry kwamen we aan waarna we nog met een bus verder moesten.. al van ver was het stadion zichtbaar.. echt een onwijs groot ding met een capaciteit van 83.000 plaatsen! We hebben hier een rondleiding gehad, dat was pas accommodatiemanagement ;)! Onwijs gaaf om dit hele park te zien: het zwembad, de atletiekbaan en natuurlijk het gehele stadion!

Dit was het in het kort tot zover! Hier en daar misschien wat dingen vergeten maar we maken uiteraard ook veel mee! Het wordt tijd om uit dit internetcafe te vertrekken en de zon weer op te zoeken!!

Groeten de Australie gangers!

PS tijdverschil is 10 uur..

• 06 Februari 2007 - 08:28

Kiki:

Lieve vriendinnen,geen chineesje a la carnaval gezien en de gebruinde surfdudes moeten we nog schieten,we hebben nu alleen onze eigen surfdudes,maar die moeten nog een beetje bijkleuren ;-).Maar we vermaken ons prima zoals jullie kunnen lezen. Al veel gezien en geshopt en vandaag de brug van Sydney beklommen en naar het Olympische Park geweest...

Liefs Kiek

• 06 Februari 2007 - 08:31

Kiki:

Liefs Kiek

• 06 Februari 2007 - 10:30

Wampe:

Klinkt goed! Nu nog een paar mooie foto's op de site en dan zijn we helemaal jaloers!
    x

• 06 Februari 2007 - 12:06

Marcel:

Ik sluit mij bij Wampe aan. Kom op met die foto's!!!
    Pa

• 06 Februari 2007 - 14:46

Burggolf:

Hoi Kiki,

We zijn hier jaloers!!!! Nog heel veel plezier en we zien graag berichtjes van je verschijnen.

Groetjes van je collega's van de receptie.

• 06 Februari 2007 - 17:24

JP Hordijk:

heey gasten, veel plezier daar he!! groeten aan de Nieuwerkerk boys, rick, teun, wesley, jeff, robin.
    laterss papin

• 07 Februari 2007 - 11:46

Ilse:

Ook ik sluit me bij wampe aan!:D
    foto'sss! ;)

xx ils

• 07 Februari 2007 - 20:03

Anne Emmens:

Wow, dit klinkt echt als een bericht van een andere planeet. Zit ik hier nieuwe MOS teampjes in te delen en tegen een studiehandleiding aan te hikken... geweldig al die uitstapjes en het relaxen on te beach. Geniet er van (dat zal wel lukken), en HAVE FUN!! Veel groeten en speciaal voor Steffie een vette knuffel van Mees, Karlijn en Jelle!

• 08 Februari 2007 - 20:52

Marloes:

Helaas Kiek, maar gelukkig zie je genoeg ander moois!!!
    Foto's zijn super leuk en ook het verhaal erg leuk!

Geniet ervan en houd ons op de hoogte.

Liefs,
    Loes

• 14 Februari 2007 - 17:24

Judith:

lieve jeffrey en reisgenoten, hier een valentijnsgroet uit nijverdal (dat is die wonderschone stad in het oosten van nederland). Wat hebben jullie een geweldige reis. Als wij julie reisverslag lezen vinden we alles zo indrukwekkend. Hoe moeten jullie je dan wel niet voelen? Geniet van alles en wij zullen jullie blijven volgen (met een beetje jalours gevoel in ons hart). veel groetjes van de familie van uunen.